• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur länge vänta innan söka samlingslån?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Inte ensam då :) Vilken bank blev du beviljad av?

Det finns nog fler ;-)

BN via advisa.

Jag skulle behöva ha utökat med 50 k i lån men kan inte/får knte höja på BN och vill inte ta fler Uc då 23 st försvinner inom 30 dagar.

Jag har 35/mån men hade mkt lägre inkomst för 2017 då jag började jobba april/maj efter plugget 17, så LÄNGTAR enormt efter ny inkomst för 2018 ska uppdateras samt att en massa Ff ska försvinna då borde man få bra erbjudanden dock så dödar räntan på både vivus och onea min ekonomi nu så måste bli av med dem snarast.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Det finns nog fler ;-)

BN via advisa.

Jag skulle behöva ha utökat med 50 k i lån men kan inte/får knte höja på BN och vill inte ta fler Uc då 23 st försvinner inom 30 dagar.

Jag har 35/mån men hade mkt lägre inkomst för 2017 då jag började jobba april/maj efter plugget 17, så LÄNGTAR enormt efter ny inkomst för 2018 ska uppdateras samt att en massa Ff ska försvinna då borde man få bra erbjudanden dock så dödar räntan på både vivus och onea min ekonomi nu så måste bli av med dem snarast.
Ok! Då kan Advisa kanske vara ett alternativ.... Vivus och Onea har jag med. Dummaste lån jag någonsin tagit :(
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Ok! Då kan Advisa kanske vara ett alternativ.... Vivus och Onea har jag med. Dummaste lån jag någonsin tagit :(

Vivus,onea + everyday plus är dem sjukaste dyraste lånen jag ngnsin tagit, de borde vara olagligt (utnyttja ngn i svag ställning är olagligt , de borde va sett på uc att man är i svag ställning och att de utnyttjar det = brottslig handling och konsumenten ses som extra svag mot ett Aktiebolag märkligt att ingen tagit detta till domstol i Sverige - off topic)

Precis betalt tebax everyday plus i aug var det 35 k nu har jag endast 1500 kvar men fick en bra plan utav svea inkasso :)


Hålller tummarna för dig
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Vivus,onea + everyday plus är dem sjukaste dyraste lånen jag ngnsin tagit, de borde vara olagligt (utnyttja ngn i svag ställning är olagligt , de borde va sett på uc att man är i svag ställning och att de utnyttjar det = brottslig handling och konsumenten ses som extra svag mot ett Aktiebolag märkligt att ingen tagit detta till domstol i Sverige - off topic)

Precis betalt tebax everyday plus i aug var det 35 k nu har jag endast 1500 kvar men fick en bra plan utav svea inkasso :)


Hålller tummarna för dig

Ja det är helt galet. Har 5000 kvar på Everyday och 4000 kvar på Onea.Får försöka bättra mitt UC och trolla med knäna tills betyget bättrats innan jag söker samlingslån.

Tack, och detsamma!
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Ja det är helt galet. Har 5000 kvar på Everyday och 4000 kvar på Onea.Får försöka bättra mitt UC och trolla med knäna tills betyget bättrats innan jag söker samlingslån.

Tack, och detsamma!

Man kan se det från ljusa sidan att 30% av räntan kommer tillbaka i vår :)

Lär bli 35-45 k i skatteåterbäring för 2018 :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp